Počet zobrazení stránky

neděle 19. února 2012

upíři partnerských vztahů

inspirovala jsem se pro tento článek příběhy lidí, sledovala jsem vývoj několika vztahů a dávala jsem si dohromady spousta souvislostí. Pro někoho to bude červený majáček, pro někoho článek šitý přímo na míru.


Partner, kterého máte moc rádi. Chcete ho. Představujete si s nim budoucnost a věříte, že je ten pravý/ ta pravá. Má to jeden háček – on Vás zas tak moc nežere. Ale bez vás být také nechce.
Možná to spousta lidí zažila a někdo takhle vydržel fungovat delší dobu. Partner Vám přestal věnovat pozornost, jeho chlad je místy znatelně cítit a vídáte se pouze tehdy, pokud je to vážně nezbytně nutné (nejčastěji pro JEHO či JEJÍ sexuální potřebu, absence jiné lepší zábavy a vyčerpání všech možností, jak trávit čas jinak). Na zprávy odpovídá jednoznačnou SMS, raději začne čas trávit jinými zálibami a lidmi, než jste vy a jako prioritu považuje volnost. Co se stalo, říkáte si. Má milenku/milence? Začínáte žárlit, pátráte příčiny, kde je problém. Neřekne Vám nic, debatám na téma „náš vztah“ se vyhýbá a odbyde Vás tím, že vše moc řešíte. Stává se z Vás podvědomě stíhačka a přestáváte mu věřit, začínáte žárlit a máte tendence se schylovat k depresím, co jste ve vztahu udělal/a špatně, že to došlo takto daleko. Svoje chován í najednou nepoznáváte. Díky citovému vychladnutí ze strany partnera jste došli do neuvěřitelného stadia, kdy ho či jí nenávidíte na smrt a zároveň milujete, chováte se trapně a nemožně a pozorujete na sobě už neuvěřitelně zoufalé znaky, které byste nikdy za normálních okolností neudělal/a. Kamarádi Vás upozorňují, abyste navštívili psychiatra, vaše citové rozpoložení se nachází nad propastí. Ale i přesto se snažíte vztah zachránit, protože jste do partnera stále zamilovaní a pořád věříte, že to bude lepší.

Když však balíte z partnerova bytu svoje věci (které nyní u něj užíváte ve frekvenci, která není častější jak jednou týdně) a máte toho plné zuby, začne se chovat jako anděl a opět Vás přesvědčí, abyste mu/jí dali ještě šanci . V horších případech Vám bude věšet bulíky na nos, že Vás má rád/a, ale potřebuje čas, či na vás vymýšlí další podobné pomyslné šle, které si Vás k němu či k ní přitáhnou zpět a vy se opět začnete trápit s vztahovým upírem místo toho, aby Vám konečně uvolnil cestu k novému, šťastnějšímu vztahu. Najednou se o Vás zajímá, začne Vám psát a trávit s vámi sem tam nějaký čas. Opět na pár dní, dokud si upír či upírka nebude jistá, že Vás má zase tam, kde chtěla mít. Sobecké? Ubohé? Také. Ale hlavně kruté.

Pokud se poznáváte v těchto základních rysech, můžete si „pogratulovat“. Stali jste se obětí ctiového upíra a manipulátora či manipulátorky, která s Vašimi city nakládá tak, jak se jí to hodí. Tento pseudopartner z vás má kus hadru. Hračku, která když ho přestane bavit, jednoduše odloží do kouta a přijde si pro ní tehdy, když bude zase chtít. Do takového extrému ve vztahu mají větší tendenci sklouzávat ženy, protože mají často vsugerované romantické představy o proměně partnera z žabáka v prince a čekají na pomyslnou proměnu měsíce i někdy roky…

Příběh z mého okolí:
„Měla jsem před několika lety přítele a poslední dobu se chová přesně takto. Tvrdí, že mně má rád, ale co jsem si za ty roky všimla, pokaždé vzplane k nějaké jiné holce a mně odsune na druhou kolej. Vztahy mu však dlouho nevydrží, vždy to skončí fiaskem a pak se ke mně vrátí. Nebo se ke mně vrací ještě v průběhu toho vztahu, který má. Já na něj čekám pořád v koutě, protože mi zkrátka tvrdí, že mne má rád. I když mi několikrát sice řekl, že se mnou nikdy nebude, scházíme se občas na sex a když potřebuji pomoc, vždy je tu a je ochotný a milý. Nechápu to, záleží mu na mně, ale vztah se mnou nechce. Díky tomu mi utíkají roky a kvalitní muži, které pochopitelně kvůli čekání na něj odmítám.
Poslední kapka byla ta, když jsme byli na oslavě narozenin našeho společného kamaráda. Přišel, ani mně nepozdravit a ihned si sedl na bar a celý večer se mi vyhýbal. Najednou byl v obležení cizích holek a u toalet se začal s jednou muchlovat. Když jsem už vylítla, řekl mi ať jdu pryč a nechám je být a z vyprávění kamarádky dotyčné jsem pochopila, že je to jeho nová patnerka a že si údajně vybral atd. atd. Známá situace, nebyla jsem vůbec překvapená. Otočila jsem se a vypadla jsem. Opět jsem si představovala klasický scénář, že mu ta nová láska vydrží maximálně pár týdnů. A pak přijde opět za mnou. Nebo si zasouložíme někde příští týden? Znám, ale tohle ponížení jsem už nezvládla. Po x letech jsem se sebrala a navždy jsem odešla.“


Proč píšu tento článek? V mém okolí se také něco podobného dělo, moje krásné a inteligentní, slepě zamilované kamarádky se potýkají se stejným problémem, jako dotyčná slečna a existuje spousta případů, kdy si dotyční partneři udržovali na „kšandách“ svoje druhá vrátka i desítky let. Jsou lidé, kteří se bojí změny, které si díky nedostatku sebevědomí vsugerovali, že lepšího nepotkají. Proč se to děje:

• Upír nedokáže svému partnerovi na rovinu říci, že ho už nechce a raději ho nechává v tomto rozpoložení, aniž by něco takového řešil nebo se vyjadřoval přímo.

• Upír nemá dostatek sebevědomí a pro svojí realizaci potřebuje mít zadní vrátka a pocit, že se má kam vrátit a že tam někdo vždycky bude. Tohle je duševní nevyzrálost a slabost.

• Upír neví co chce, ale z jeho chování se dá pochopit, že vy to primárně nejste. Sám to možná ani netuší, ale vy již nejste jeho prioritou a i když bude ve fázi „milý a hodný či hodná“, kdokoliv nový se v jeho životě objeví, je možnost toho, že půjde novým směrem.

• Upír je fakticky idiot a slaboch a baví ho mít pocit, že Vás má jistou/jistého. Baví ho sledovat, jak řádíte, nevěříte mu a trápíte se. Toto je TOP LEVEL, to už vážně nezbývá nic jiného, než si najmout ukrajince a nechat mu prostřelit hlavu.

Tohle vydírání s člověkem hodně zamává. A všem, kdo se v příbězích poznávají ,radím OKAMŽITĚ utéct. A i tehdy, pokud nemáte zrovna peníze, máte spolu děti či jiné závazky. Ne, nenamlouvejte si, že ta moje či ten můj je jiný. Pokud má nějaké znaky z tohoto článku, zkrátka už vás prostě nemiluje a nebude už milovat nikdy. Je konec, rozumíte? Tak utečte dříve, než Váš diář budou zaplňovat kolonky od psychiatra a Vy se utopíte v alkoholu, promarníte roky čekáním a najednou zjistíte, že je to opravdu zbytečné.

Čím dříve pochopíte, že čekáním marníte čas, tím lépe. A abych Vás potěšila…úleva stojí opravdu za to. Přestanete se po večerech trápit, lidé poznají, že vám spadl kámen ze srdce a hlavně? Na každé prase se vaří voda a upír jednou pochopí, jaké to je, když někomu šlapou na srdce. Jaké to je, když si kus hadru někdo dělá z něj. Ale vy už mu pouze přátelsky odpovíte na pozdrav a budete následovat svého nového partnera, který Vám dává tolik lásky, kolik si zasloužíte. Protože jste pochopili, že tudy cesta nevede.

A co vy? Zažili jste někdy něco podobného?

17 komentářů:

  1. Abtolutně mi mluvíš z duše. Rok jsem zažívala příšerný stresy a depresivní stavy, než už přetekl pohár a odešla jsem. A opravdu, zázrak, jakmile člověk odejde tak je vám tak lehko... strašně dobře jsem se cejtila. Volnost a svoboda, sice to člověka bolí, protože si furt říká co by kdyby, ale kdyby kdyby samé chyby. celkem trefně to vyjádřila Lucie Bílá: já mám jen teď, žádný pak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší je odejít a předejít např. traumatům jako to bylo v mém případě,teď se z toho musím léčit. Ačkoliv jsem měla své zájmy a nebyla jsem na něm závislá, on byl vztahový upír,vysával ze mě všechno hezké. Nedokázal být beze mě ani se mnou. Odešla jsem a on není schopný se o sebe postarat. Nedokázal sám podat přihlášku na VŠ. Přitom na začátku působil jako někdo velmi dospělý,uvědomělý. To všechno byla lež,kterou se mě pokusil získat. Vlastně všechno co se týká jeho byla lež. Vytvořil si falešné přátele, falešný majetek,falešnou bývalou přítelkyni. Všechno co mi říkal nikdy nebyla pravda. A když jsem začala zjišťovat pravdu,tak jsem byla nejhorší člověk na světě.

      Vymazat
  2. Pěkně popsané - přesto si ale myslím, že tzv. vztahový upír může vzniknout i z jiné příčiny, a to za podmínek, které mu já sám dám.
    Pokud mám nízké sebevědomí, vystupuji jako ukňouraná loudilka o čas, postupně se vzdám svých zálib a stanu se závislým na tom druhém - nastartoval jsem proces vzniku upíra.
    A jen opravdu opravdu zkušený a vyspělý partner toto umí zvrátit a má ochotu to řešit. Obyčejně se však objeví ony úhybné manévry popsané v článku - upír prostě nemá na vybranou, sám vztah rozbít nechce, jeho podoba mu nevyhovuje a neví si rady, co s tím. Vyjití z toho možné ne nápravou upíra, ale nápravou oné závislé loudilky: že si uvědomí, jak má na sobě zapracovat, vybudovat sebevědomí, najít své zájmy a hodnotu a obnovit tak obdiv a zájem svého partnera. To se taky málokdy podaří, obyčejně se vztah rozmetá napadrť, aby ona loudilka prošla stejným kolotečem se stejným průběhem s několika "domnělými" upíry, než se najde ten, který ji(jeho) trochu navede - anebo taky ne...
    Nechci tím tvrdit, že skuteční upíři jako v článku neexistují, nicméně zdravě sebevědomý člověk by neměl mít problém je rozpoznat zavčas, a vyhnout se jim. Upír, který se upírem stane až v průběhu vztahu, je s vysokou pravděpodobností jen upír, který do pozice upíra byl vehnán nedospělým přístupem druhé strany.
    Pěkně popsáno tady:
    http://www.qark.net/clanek/jak-nebyt-prilis-hodny

    OdpovědětVymazat
  3. Pavle souhlasím s vámi, ale doplnila bych také to, že jsou lidé, kteří se na čas stávají upíry proto, že jsou psychicky silnější než jejich partner, jsou zvyklí rozhodovat a slabšího partnera vezmou do vleku a v podstatě vmanipulují do role loudila, ač o tom na začátku sami neví...a neznamená to, že oni sami se nemohou dostat do vlivu upíra, záleží jen na tom, jak silnou osobnost potkají...byla jsem na obou stranách těchto vah - jak loudilka, tak upír...utéct od upíra mi trvalo podstatně delší dobu než oprostit se od loudila, protože u loudila jsem si poměrně brzo uvědomila, že takový vztah nechci...
    kouzlo upírů spočívá v tom, že chceme hlavně to, co nemůžeme mít...což upír splňuje do poslední částečky - je blízko, abychom se ho mohli dotknout a daleko abychom ho mohli mít, zdá se volný, svobodný, bez omezení, vystupuje vyrovnaně, pohodově - každý by přece chtěl být jako on...upíři jsou elitáři, nebo se jimi zdají a podvědomě každý chce být ve vyšší lize a snazší se to jeví prostřednictvím někoho jiného, kdo nás tam vytáhne...
    bohužel častějšími oběťmi jsou ženy, protože jak jsem četla v jednou článku - muž se zamiluje na první pohled, ale také rychle se odmiluje, fáze zamilovanosti je u nich krátká, kdežto ženě to trvá déle, více si to rozmýšlí, proč ano a pro ne a rozhodne-li se kladně, je to mnohem silnější a déle trvající pouto...pozor, neplést si lásku se zamilovaností! Láska nastupuje až po zamilovanosti...

    OdpovědětVymazat
  4. V podstatě takhle nakonec dopadnou i milenky ženatých chlapů. Někdy sice chlap slibuje, že se rozvede, ale někdy rovnou prohlásí, že se rozvádět nechce. Ženská je na tom pak vlastně úplně stejně :-) Někdy jde z počátku jen o sex a to je většinou OK horší když se pak ženská do ženáče zamiluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne vždycky tak ty milenky dopadnou. Stává se, že i ženatý chlap se rozvede a vezme si svou milenku, a to i přesto, že původně šlo třeba jen o ten sex. Uznávám, nestává se to asi moc často :-)

      Vymazat
  5. Loudil, upírka nebo naopak... Celé je to o tom, že v tom vztahu vždy jeden miluje trošku více a druhy méně. Pak je to na osobnostech těch dotyčných, jak se s tím v budoucnu dokážou poprat. Pokud se sejdou partneři, kteří si sednou a žádný jiný protějšek pro ně neexistuje a nemají potřeby hledat někoho "lepšího", pak si myslím vzniká pevný vztah.

    OdpovědětVymazat
  6. Seznamkova kralovno, dotaz OT: dostanes se na aortu, nebo to mas taky mimo provoz? :)

    OdpovědětVymazat
  7. Geniální článek. Snad mi pomůže... Pavlův názor chápu, jen nevím, proč by se měla podřizovat loudilka zatímco ten druhý neudělá nic.

    OdpovědětVymazat
  8. Ten, kdo si tím neprošel, neví jaké to je. I ze zdravé sebevědomé ženy může časem při každodením styku (třeba v práci) s upírem být najdenou onuce. Zažila jsem to, odešla jsem z práce, ale upír se vloudil do života zadními vrátky a já z pocitu vděčnosti jsem podlehla. Časem začaly psychosomatické probémy a naprostá odevzdanost. Jak je to možné? Nevím, nedokážu na to odpovědět, ale je to jak droga. Stokrát ho pošlu pryč, stokrát se vrátím i když nechci. Cosi tajemného člověka na těchto lidech přitahuje. Přitom nejsou vůbec krásní ani lidsky ani fyzicky. Jak si jen pomoci a vypustit je navždy z hlavy? Vždycky mají vzácnou vlastnost se třeba po měsíci vynořit a opět se připomenou. Jak jen zapomenout? Poraďte...

    OdpovědětVymazat
  9. chce to hodně vůle se od něj odprostit. je to něco jako přestat kouřit. ten člověk je droga a jsi na něm závislá stejně jako když někdo kouří.
    V takovém případě je nejlepší ho něčím poštvat proti sobě tak, aby se k tobě nikdy nevrátil. něčím ho naštvat, něco mu udělat nebo nějak mu ublížit, aby se už nevracel. když to nedokážeš přemoci sama, musíš si pomoci,jinak se z toho nikdy nevyhrabeš. čas léčí všechny rány a po půl roce zjistíš, že ti už nechybí. chce to jen přetrhnout tu nit...a pak to jde samo a čas hojí všechny rány

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělala jsem to! Naštvala jsem ho a přesně podle mého očekávání hodil veškerou vinu na mě a ještě mi napsal (nepřímo), že když budu "hodná" můžeme se vidět někde u kávy a společně se všemu po čase zasmát. Trapné. Tím vším se mi znechutil, obzvlášť když mám ještě ve škole zkoušky a on to ví - přesto se mě snaží zdeptat, abych se cítila mizerně. Vím, že tentokrát nesmím povolit a přerušit veškeré kontakty navždy. Bude to někdy těžké, člověk má tendenci po čase si partnera idealizovat, ale vydržím to! Jsem ráda, že existují lidé, kteří vědí, že citový upíři jsou mezi námi a pomáhají nám ostatním se podělit o starosti i rady. Díky :-)

      Hanka

      Vymazat
    2. Hanko, tvoje věty mi připomínají tolik mého. Uháněl mě celý měsíc po rozchodu, čtyřikrát se postavil k nám před dům. Pak mě dalších pět měsíců tak ob tří týdny napsal nějaké své "úžasné" poznatky z jeho single života nebo se chtěl kamarádsky sejít na kafe. Zkusila jsem leccos, včetně vysvětlování, jednoznačného ne, nic nepomohlo. Když jsem mlčela a vůbec neodpovídala, zasypal mě agresivníma sms. Pak jsem si před měsícem říkala, že mám konečně pokoj, ale ne - našel si můj čerstvý profil na seznamce a hned jako třetí napsal, jestli si s ním nepůjdu zahrát ping-pong. Ano, přiznávám, že jsem slaboch a mnohokrát jsem si řekla, že už mu nenapíšu ani slovo a přesto jsem to udělala. Vidět ho ale nechci, trvám si na tom a on to ví. Jen nechápe, proč nemůžeme být kamarádi. Minulý víkend mi volal, jak má vyprat záclony a závěsy. (Tak a teď se tu možná najde, heh.) Jsem opět ve fázi "konec a už ani slovo" ale čím dál tím víc mám pocit, že on je úplně mimo a vůbec nepochopil, proč jsem se s ním rozešla, proč s ním nechci kamarádit. Všechno bylo vždycky špatně, já za to mohla a nejvíc mě chtěl, když jsem ten náš vztah chtěla ukončit... No, byla jsem hodně naivní, ale teď už jen doufám, že mi dá konečně potřebný klid. Už je to půl roku od rozchodu.

      Vymazat
  10. Jo, taky znam.. miluju ho do dneska, ale jsem schopna videt, ze partnerstvi z toho nebude... opravdu jsem to resila i hodne hluboce (regrese apod.), ale s nim je to hodne slozite. Ted ma (konecne, dlouho nikoho nemel), novou partnerku, vypada to, ze jim to klape, a i kdyz jesm tri noci nespala, a porad chodi emoce a pocity k reseni, moc to jemu (i sobe :-) ) preju - zbavi me to zas kusu (podvedomeho) doufani, co kdyby ;-)) Jsou ty vztahy slozite nekdy...

    OdpovědětVymazat
  11. Zažila jsem taky podobnou verzi upíra - narcis a manipulátor. Takže souhlasím, že vzít nohy co nejdřív na ramena a moc se neohlížet je to nejlepší řešení. Když jsem to pak probírala s kamarádkama, zjistila jsem, že se dělí na dvě skupiny - ty, které to taky zažily nebo na ty, které vůbec nevědí, co se skrývá pod slovem narcis...

    OdpovědětVymazat
  12. Bohužel, takto to nefunguje.

    1. Lásku nelze vyjadřovat po celý život stejně velkou silou, tj. takovou, jako na začátku, v okamžicích krásného zamilování. Kdo toto nechápe, je sobec ( většinou žena ), která od muže pořád jen chce, ale do manželství moc nedává. Muž dokáže dávat lásku jen v určitých časových úsecích, nestejně dlouhých, a s nestejnou intensitou, ale ne trvale ( stejnou silou ). Toto ale taková sobecká žena nechápe, a neustále ( bez zastavení ) ho vyssává, takže se nemůže divit, že on před ní utíká. Aby si od ní odpočinul, oddechl, někde jinde, jen pryč z jejího manipulujícího dosahu.

    2. Vždy je v určitém období v rozumném vztahu jeden, který to více táhne, a druhý, který se více veze. Po několika letech se to zase prohodí ( ovšem nikoliv do dominance ženy, nýbrž do udržování svazku ).

    3. Takto upírsky se nechovají jen muži, ale i ženy, a to především na začátku, kdy jen chtějí, a až si zajistí náklonnost muže ( téměř ) natrvalo, začnou se k němu chovat bezohledně: tloustnout, hloupnout ( televize, pes, stejně slabomyslné ( neovládající se ) kamarádky, ... ), ...

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat