Počet zobrazení stránky

neděle 5. srpna 2012

Smíšek


Dalším z mých seznamkových pokusů byl „ajťák“ Martin. Podle fotky sympaťák, v mailech nedělal hrubky, byl stejně starý jako já, aktivní a společenský, a měl krásné ruce. Jeho zálibou bylo horolezectví, což mě upřímně děsilo, zvlášť když jsem shlédla fotky z ferrat a tu neskutečnou výšku, ze které mám hrůzu od dětství. Nicméně jsem si řekla, že by po mně něco takového třeba nevyžadoval, že to pro něj třeba není až taková priorita a věnuje se tomu jen občas, a svolila jsem k první schůzce.

Byl už pozdní podzim, když jednoho večera dorazil s kytkou v ruce. Vůči mým 160
centimetrům byl nepřiměřeně vysoký, ale což, na to se nehledí. Co mě ale zarazilo víc, bylo to, že se neustále nervózně smál. Po hodině v čajovně už jsem si nebyla jistá, jestli se směje opravdu kvůli nervozitě, anebo se směje kvůli něčemu mně.

Po čaji jsme se shodli, že se uvidíme i podruhé, a já jsem doufala, že z něj nejistota,
nesmělost a nervozita spadne a už se nebude řehnit. Chyba lávky – smál se pořád. Znovu přinesl květiny a já, protože měl zrovna narozeniny, knihu od Rainholda Messnera.

A pak se týden neozval. Neodpovídal na maily, na smsky, nezavolal... Už jsem to brala jako uzavřenou kapitolu, když jednou v pátek přišla smska, jestli bych nešla do kina. Šla jsem. Svoji prodlevu vysvětlil tak, že měl moc práce a nestíhal vůbec nic. Jedna zpráva „Mám hodně práce, ozvu se ti později.“ zřejmě zabere celý den...

Vybrali jsme si film Kmotr. Chtělo se mi neskutečně čůrat, ale říkala jsem si, že to vydržím. Do té doby jsem ten film nikdy neviděla, a tak když po dvou hodinách pořád nebyl konec, šly na mě mdloby a myslela jsem, že to odnese sedadlo. V každém kině je pochopitelně záchod, ale když už odeznívala scéna, jak jsou všichni zastřelení, očekávala jsem opravdový konec a nepovažovala jsem za nutné se zvedat, když už stejně za chvíli pojedou titulky. Nejely.

V životě jsem tak rychle nešla domů. Následující den jsem Martinovi řekla, že se k sobě zřejmě nehodíme. Obě rande jsem ho musela bavit, neměli jsme vůbec nic společného, jeho neustálý smích se zarýval pod kůži a začínal mě štvát hned v začátku potencionálního vztahu.
Přemluvil mě ale i na třetí rande. Potmě, ve sněhu, na ledě a v mrazu jsme šli na procházku k lesní vyhlídce. Za hodinu jsem byla doma a o svém společníkovi jsem 14 dní neslyšela.

Potom se ozval, jakoby se nic nestalo, že znovu přijede. Přivezl kytici žlutých tulipánů a bonboniéru jako omluvu. Po večeři, u které pronesl jedinou větu, a to že už má knížku skoro přečtenou, a u které jsem ho musela znovu bavit, jsem šla domů s tím, že tento chlap teda fakt ne.

Po další týdenní odmlce mi poslal smsku, že se k sobě asi opravdu nehodíme. A já jemu „Nokonečně jsi to taky pochopil.“

čtenářka Alice

15 komentářů:

  1. Já to nechápu. Co měl společného ten kluk s tím, že se Alici chtělo čůrat a nebyla si schopná dojít na záchod? Jí v tom nějak bránil? H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tomu také nerozumím... Ostatnímu už ano :-)

      Vymazat
    2. Nic, to bylo jen suché konstatování :)

      Alice

      Vymazat
    3. Taky myslím, že ten pán nemůže za to že se Alice počůrala.

      Vymazat
  2. ufff, nevim, jestli jsme nemeli rande s tim samym itakem horolezcem Martinem, rocnik cca 1984-85 bydlicim s kamarady v novostavbe u Ikemu :-D Byl to dokonce na itaka velmi hezky kluk, ale do vseho abych ho dokopavala... nebyl schopny se v nicem rozhodnout a cekal na me na Vaclavaku v desti a asi by stal celou dobu na miste v desti, dokud jsem jako spravna domina nerozhodla, do jakeho podniku zajdeme, taky chtel porad na nejake prochazky a taky se klidne tyden neozval jako nic a pak se chtel domlouvat na dalsim setkani. Taky si vzpominam, ze jsem byla bavic a dost me ty 2 realizovane schuzky s nim iritovaly... pripadala jsem si jak jeho matka, vecne abych vsechno vymyslela, organizovala, bavila ho a pak ho jeste za odmenu autem odvazela domu a nejlepe jeste zaplatila za veceri... beznadejny pripad... Tecka19

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem neplatila ani nevozila, ale jinak to souhlasí. Ještě kromě Ikemu. Jedině by lhal a byl odjinud než říkal. Znáš příjmení?

      Alice

      Vymazat
    2. Nechci tady moralizovat, ale nechcete si to probrat nějak soukromě? Se zveřejňováním příběhů souhlasím, ono to může pomoci i tomu dotyčnému, když to náhodou najde a pozná se v tom. Ale už i ten popis věk/křestní jméno/bydliště/zájmy podle mě překročil hranici, natož ještě příjmení. Snad není účelem tady někoho zostuzovat (když to vyloženě není nějaký úchylák). Pokud někdy tenhle příběh najde, tak mu to třeba pomůže, ale když to najdou jeho známí, kolegové, potenciální partnerky, spolužáci, rodina..., tak to asi nebude dvakrát příjemné. Asi to je pořádný "případ", ale trocha empatie by vám neuškodila, dámy. Ono je ženských někdy také "dost", ale nedovolil bych si je takhle konkrétně označovat, aniž by o tom věděly.

      emt

      Vymazat
    3. souhlasím. Tento blog byl vždy anonymní a nikdy jsem zde nechtěla zveřejňovat ničí údaje ani vodítka k dotyčnému člověku. Prosím všechny čtenáře o dodržování těchto zásad.
      Děkuji

      Vymazat
  3. Kmotr je ale už dost starej film, ne?

    Jinak naprosto souhlasím. V některých případech je opravdu strašný problém napsat krátkou SMS, i když nemám čas. Bože.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Starý to je, ale tu zimu u nás dávali víc starých filmů v rámci nějaké akce.

      Alice

      Vymazat
  4. série Kmotrů patří na IMDb mezi nejpopulárnější filmy, tak si alespoň slečna rozšířila obzory

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, konečně vím, o čem to všichni pořád mluví :)

      Alice

      Vymazat
  5. Nahodou, vhodne zvoleny film muze byt i zajimavym testem. Vzpominam, jak jsem pred par lety vybrala na druhe rande, ze pujdeme do kina na Bruna. Borat se mi libil a kamaradka mi tenhle film doporucovala, tak proc ne. Uz po par minutach mi bylo jasne, ze jsem nezvolila nejvodneji - kdo jste videl, date mi za pravdu.. muj spolecnik film ale nejen vydrzel, necitil se jim nejak sokovan ci znechucen, ale film zhodnotil jako tradicne Sasha Baron Cohenovsky sokujici, a dokonce se mnou po skonceni sel jeste na drink :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám kino spojené s poměrně pěknýma sexuálnímu zážitkama, kolikrát jsem ani nevěděl na čem jsem vlastně byl :-D

      Kolík

      Vymazat
    2. Myslim, ze u tohodle filmu by te chute rychle presly :-)

      Vymazat