Počet zobrazení stránky

neděle 26. srpna 2012

Mistr Leonardo


Můj předposlední příběh je obzvlášť výživný, a to v tom, že za blba nebyl jen onen chlap, ale
i já. Na svoji obhajobu můžu říct předem jen to, že jsem tenkrát byla opravdu hodně zoufalá
z rozpadu dlouholetého vztahu a hledala jsem někoho, kdo mě prostě zachrání.

Mistr si na seznamce přezdíval Leonardo plus nějaké další znaky k tomu, a bylo mu 30.
Jméno bylo kvůli italským předkům exotické, ale já si ho počeštila na Lukáše. Pracoval ve
firmě, která radila krachujícím společnostem, jak znovu prosperovat a uchytit se na trhu.
Obchodoval s akciemi a podle svých slov byl na úrovni společensky i finančně. Žil v hodně
vzdáleném městě, ale to prý není překážka. Podle svých slov hledal ženu na celý život, hledal
jistotu a někoho, kdo ho neopustí po první větší hádce. Nějak se mi ze začátku nezamlouvalo,
že by za mnou chlap dojížděl 250 kilometrů třeba 3x týdně, a tak jsem se sešla ještě se
dvěma dalšími kluky, co mi odpověděli na inzerát. Nic extra zábavného ani pikantního na
těch rande nebylo, kromě chlapova dotazu „Nechceš jít ještě na záchod?“, takže vás tím
nebudu zatěžovat.

Po těchto dvou špatných rande začala s Leonardem čilá smsková konverzace. Výborně jsme
si rozuměli a časem to přerostlo i v jakýsi cit. Znali jsme se už asi půl roku a já z něj pořád
nemohla vypáčit fotku. A nemohla jsem ho přimět ani ke schůzce. Normální, rozumná
a racionálně uvažující žena by ho dávno poslala někam, ne však já. Tehdy jsem trpěla
nepochopitelným zatměním mysli a uvěřila bych mu i to, že je monacký kníže a přijede si pro
mě v bílém sporťáku.

Když mělo po roce známosti konečně dojít k prvnímu rande, chlapce po cestě rozbolela
záda a místo u mě skončil u maminky v Olomouci. Asi za týden jí půjčil do obchoďáku svoji
peněženku a ona mu ji ztratila. Neměl nic – kreditní karty, občanku, peníze… A nemohl tudíž
ani přijet, i když ho záda už tolik nebolela. Prostě neměl na cestu a neměl si jak vybrat z účtu.
Okamžitě si zažádal o nové doklady a další měsíc zůstalo zase jen u smsek.

Potom mu začaly docházet peníze, neměl na telefon a neměl ani na zaplacení internetu.
Ale vypůjčil si od jakéhosi Franty a konečně se uvolil, že přijede. Vlakem. A já jsem se, celá
šťastná, uvolila, že nám zaplatím víkend v nejlepším hotelu u nás ve městě včetně snídaně.
V den D jsem na vlakovém nástupišti vyzvedla asi 175 cm vysokého blonďáka v obleku a bílé
košili Ferrari. Ubytovali jsme se a šli na večeři. Dal si pstruha a celou dobu velebil klid, který
ve svém městě nemá. Prý si připadá jako v lázních.

Na pokoji jsme si dlouho do noci povídali. Dodnes děkuju bohu, že mezi námi k ničemu
dalšímu nedošlo, protože bych se musela fackovat ještě dneska.

Ráno jsem zaplatila útratu a odvezla ho zpátky na vlakové nádraží. Odjel s tím, že se zase
brzy uvidíme. Večer mi napsal e-mail z internetové kavárny, že by ke své práci nutně
potřeboval nový notebook. Zajistilo by mu to příjmy a neomezily by ho ztracené doklady,
na kterých mimochodem úředník spletl datum narození, a museli je předělávat. Lhůta pro
dokončení byla další měsíc. Na koupi počítače mu chyběly rovné 3000 Kč a já jsem mu je na
další krátké schůzce půjčila s tím, že mi je další týden vrátí. Těšila jsem se, že znovu rozjede

podnikání a že se, podle jeho slibů, budeme vídat daleko častěji.

Samozřejmě že se potom ozýval čím dál míň. Posílal 1 e-mail denně, někdy ani to ne, nebo se
neozval vůbec celý týden. Byla jsem do něj opravdu zamilovaná, probrečela jsem několik nocí
a ptala se sama sebe, proč teda jako tvrdil, že mě nikdy neopustí.

Následující dny jsem poslala několik e-mailů s tím, co si o něm doopravdy myslím a jak moc
mě zklamal. Jako odpověď přišlo, že v současné době nemůže mít vztah-nevztah a končí se
mnou. Můžu si za to prý částečně sama, protože jsem mu napsala věci, kvůli kterým o mě už
nestojí.

Tato roční známost pro mě byla velká zkušenost, ovšem draze zaplacená. Dodnes nevím,
jestli to byl opravdu podvodník a já jsem jen hloupě naletěla stejně jako třeba další ženy,
nebo jestli říkal pravdu. Na vzkaz s mou adresou, kam mi může vrátit půjčené peníze,
pochopitelně neodpověděl a už nikdy se mi neozval. Na policii jsem nešla – jméno mohlo být
smyšlené, bydliště jsem neznala, IP adresu počítače jsem si zjistit neuměla – a s tím toho moc
nevyřešíte, že… Profil má sice pořád aktivní, jen z něj smazal všechny fotky a informace, a
podle data návštěv na něj moc často nechodí.

čtenářka Alice

18 komentářů:

  1. nebijte mne, ten rozházený text opravdu není moje chyba :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nějak se mi tomu nechce věřit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by mohla být nějaká ženská tak blbá? :)

      Alice

      Vymazat
    2. Upřímně? Nic ve zlém, ale ano.

      Vymazat
    3. Mimo to, jsem nikdy nepochopil, jak se může někdo zamilovat přes internet. Chápu třeba, že se takhle seznámí a potom se zamilují. Ale zamilovat se přes internet je nesmysl. Zamilovanost je v podstatě jenom důsledek působení feromonů na biochemii v mozku, a to se prostě může stát až po osobním kontaktu.

      Vymazat
    4. Já myslím, že se lze "virtuálně" zamilovat lehce. Člověk si umí vsugerovat prakticky cokoliv. Pochopitelně pak nemiluješ toho člověk, ale pouze svoji představu o něm (čili vlastně sebe), ale to je vcelku jedno.

      Vymazat
    5. Taky se mi to stalo, takže může. Naštěstí jen jednou, pak se člověk už poučí...

      Vymazat
    6. Může se to stát velmi snadno. Zamiluješ se do toho, co ti ten člověk o sobě řekne, do těch smsek na dobré ráno a dobrou noc, do toho, že na tebe během dne někdo myslí, ptá se jak se máš a jak ti je, že najednou nejsi na všechno sám... A když si s někým takhle píšeš půl roku, rok, nějaký cit tam prostě je, ať chceš nebo ne, zvlášť pokud jsi zůstal po dlouholetém vztahu sám a najednou někdo projeví opravdový zájem. Nerada to říkám, ale takové ženy jsou hodně snadná kořist. Ani jsem tehdy nepotřebovala vědět, jak vypadá.

      Alice

      Vymazat
    7. Jak jsem napsal, je to nesmysl. Zamilovanost je následek působení hormonů toho dotyčného, což prostě po internetu nefunguje.

      Vymazat
    8. Pokud to vezmeme čistě chemicky, tak potom asi ano... :)

      Alice

      Vymazat
  3. Na hotelu jsme si dlouho povídali...jo,jasně :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já myslím, že tě to zase tolik moc nestálo. Mohla to bejt o hodně dražší sranda ... třeba kdyby tě přesvědčil a byla bys ručitelkou za úvěr pro jeho podnikání :-) 3 tis. to je řekněme taková už poměrně hodně dobrá večeře se slušným vínem :-)

    Kolík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prave, prijde mi az zvlastni, ze z ni vytahl jen tak malo... uz jen v te hotovosti to mohl rozjet o neco vice... a nechat si zaplatit tu cestu vlakem :)

      Vymazat
  5. "dodnes nevím, jestli to byl opravdu podvodník nebo říkal pravdu" ...a já si jsem už úplně jistá, že moje naivita je v pořádku a že jsem spíš cynik ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Njn tyhle "stavy zatmění mysli" po rozchodu jsou občas vtipný. Já se takhle asi po měsíci, co jsem byla single, vyspala s jedním podnikatelem na prvním rande, což by se ještě dalo svést na hormony. Ale moje hláška po půldenních hrátkách: "Hele nejde ti náhodou čistě jenom o sex?" Tak to už byla jenom čistá demence.... :D Není nad to si dát po rozchodu na chvíli oraz :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bravo , konečně vtipný příspěvek, škoda , že znám odpověď: "samozřejmě, že o sex vůbec nejde".Ale myslím,že netřeba abstinovat, jen je třeba si to připustit, jde jen o sex.

      Vymazat
  7. Porad rikam, ze lidi se musi naucit zit sami se sebou. To je zaklad. To, ze se s nekym rozejdu a jsem "sama" (pratele, rodina, etc.??!), by potom proste nemohlo vyustit v tohle....

    OdpovědětVymazat
  8. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Připojte se k úspěchu Spojte se s více než 4,000,000 investorů a obchodníků ze 170 zemí

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat