Počet zobrazení stránky

středa 8. srpna 2012

další podivuhodné příběhy :)


Ráda bych přispěla svou trochou do mlýna a popsala pár svých zásadních „známostí“
z internetu.

Po rozchodu se svým dlouholetým přítelem, bylo mi 26let, jsem si na seznamce
založila profil a celkem brzy se sešla s jedním klučinou, který dojížděl do práce do města, ve kterém bydlím. Byl o 4 roky starší (tehdy 30let), VŠ, vozidlo střední třídy, celkem slušně vypadal, bylo mi s ním dobře a… bydlel u rodičů v RD. Vídali jsme se asi 1,5 měsíce a kdykoli mohl, upřednostnil rodinu přede mnou. Jsem tolerantní, mám ráda svůj volný čas, ale jsou jisté meze. Když řekl, že se v zimě uvidíme málo, jelikož nejezdí v zimě vůbec autem, to už bylo na mě moc. Viděli jsme se totiž jen občas mezi 15-17 hod, kdy on skončil v práci, o víkendech téměř vůbec. Na noc u mě nechtěl zůstávat, protože by musel vysvětlovat mamince, kde byl. Vztah jsme brzy ukončili.

Po nějaké době jsem se seznámila s dalším mužem (36let). Říkám mu ředitel.
(zeměkoule samozřejmě), ve skutečnosti to byl spolumajitel jedné celkem úspěšné firmy. Ještě ten večer, kdy jsme si napsali, jsme si vyměnili tel čísla a on mi ihned zavolal. Povídali jsme si asi 15minut. O dva dny později jsme se dohodli, že mě vyzvedne a odveze k němu. Rozumějte, ano, byla jsem, tedy jsem, mladá a hloupá. Dnes bych to už neudělala, ale naštěstí pro mě to dopadlo dobře. Měl tenkrát zlomenou ruku, prohlašoval, že je naprosto neškodný.
Nabyla jsem stejného dojmu. Přijel pro mě přesně na chlup, jak jsme se domluvili. Což u lidí oceňuji. Byl podzim, já oblečená do riflí a černé vesty s kožíškem, na nohách tenisky. On se obléká taky sportovně, takže jsem neviděla důvod, proč bych se měla fintit jako primadona. Ráno mě stejně měl vidět bez řasenky a podobných holčičích propriet. Holt ber nebo nech být. Věšet se nebudu. Přijel krásným černým mercedesem s koženým interiérem. První, co mě napadlo: „Tak to jsem trochu jinde…“ Upřímně, spadla mi trochu brada. Když jsem nastoupila, seděl uvnitř vzhledově naprosto průměrný typ, jiný, než na fotkách. Myslím, že zklamání bylo oboustranné. V každém případě mě odvezl k sobě domů a choval se ten večer opravdu slušně. Žel bohu, ačkoliv měl krásný dům, krásné auto a fyzicky
mě přitahoval (měl postavu, která mým hormonům nedala spát), tím to haslo. V hlavě měl jenom peníze a sebe. Jen občas z něj vypadlo něco, s čím jsem se dokázala ztotožnit. Neměli jsme si co říct. I když jsme se pak spolu vyspali a sem tam jsme se viděli, nic víc, než sex v tom z obou stran nebyl.

Další byl manažer, amatérský fotograf, který miloval hudbu, 34let, VŠ. Zvláštní
člověk, který mě naprosto fascinoval svým stylem života. Fyzická přitažlivost byla šílená, ale ta fascinace i přitažlivost mě brzy přešla. Jen co jsem zjistila, v jakém kutlochu bydlí a jaké má hygienické návyky.

Když se loni konaly Colours of Ostrava, zašla jsem si na kafe s dalším manažerem.
33let, VŠ, napůl cizinec. Byl hezky oblečený, nebydlel u maminky, nemluvil špatně o bývalkách, příjemně se mi s ním povídalo, a přestože mě tolik nepřitahoval, jeho šedinky v černých vlasech se mi moc líbily i to jaký byl/dodnes je. Začala jsem se s ním více vídat a říkala si: možná??? Poté, co jsem s ním strávila noc, se z něj stal můj dobrý kamarád, se kterým si voláme, občas zajdeme na kafčo, na procházku….

Není to tak dávno, vlastně je to ještě čerstvé, jsem se začala vídat s klučinou, taky
33let. Prý VŠ, manažer, 3 děti… Shodovali jsme se v tolika věcech, že to bylo až podezřelé. Brzy se z něj stala neskutečná stíhačka a zjistila jsem, že mi lhal snad i v tom, jak se jmenuje. Odmilovala jsem se velice rychle. Když jsem četla „tisíce tváří pana Daniela“, jako kdybych to prožila, jen o něco déle. Doprčic, vždyť to bylo téměř to samé, i Daniel se jmenoval . Tedy aspoň to tvrdil. Věřila jsem mu tak 5% toho, co mi řekl, ale čekala jsem, co mi nakuká příště a jak vybruslí z některých lží. Tak trochu kočka s myší. Jen si nejsem jistá kdo byla myš. Asi spíše já.

I přes nějakou tu negativní zkušenost mám více těch pozitivních. Poznala jsem pár
moc příjemných lidí, kteří mi nějakým způsobem rozšířili znalosti. S některými jsem pořád v  kontaktu a jsem za ně ráda. Po těch dvou letech, kdy jsem se prakticky pořád považovala za single, se dívám na všechno jinak. Hlavně když jdu s někým cizím na kafe, neberu to jako rande, ale příležitost někoho poznat, kdo mi ukáže něco, co neznám a něco nového mě naučí. Třeba i to „jak přežít hodinu konverzace s blbcem“, nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit. Ačkoliv se bavím nad příspěvky Kolíka, na druhou stranu, buďme upřímní.



Kdyby neexistovali muži, kteří přesně o tyhle typy stojí, tak by to ty holky nedělaly. A kdyby to chlapům u ženských tak snadno neprocházelo a ony si je nepustily pod sukni kolikrát na první schůzce,… vlastně chlapi by se o to pokoušeli pořád, jsou nepoučitelní.

Přiznávám, jsem náročná. Chci chlapa, který je na úrovni, který mi bude imponovat
tím, jaký je, co umí, co dokázal, budu si s ním mít co říct a dokáže slušně zajistit rodinu. Možná mě to taky řadí do zástupu zlatokopek a naivních husiček, kdo ví.

příběh čtenářky

31 komentářů:

  1. dovolila jsem si k tomuto příběhu vložit tématický obrázek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá čtenářko, problém je v tom, že takového chlapa by chtěla každá a po světě chodí dva, maximálně tři - a jednoho z nich mám já :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Nebyl ten první spíš ženatej? Tak nějak si občas skočit po práci na dvě hoďky zasouložit a pak zase domů k rodině. O víkendech jen někdy když manželce nakuká, že něco má ..... :-)

    Podle mne jsou nároky v pohodě pokud máš co nabídnout. Třeba pro mne je ideál, ženská na úrovni (tj. je inteligentní a má rozhled), rozhodně musí mít charisma a sexapeel, něco v životě dokázala a umí se o sebe sama postarat stejně tak jako zajistit rodinu i beze mně. Taková ženská mne totiž nebude potřebovat k tomu abych jí zajistil zábavu a živobytí, ta mne bude potřebovat prostě jako životního partnera :-)

    Kolík

    OdpovědětVymazat
  4. No ne, kolík dostal rozum :-))
    Já bych k tomu dodala jen jedem malý postřeh. Kolegyně mířila s mužskými taky vždy vysoko, nejdřív primáře (ženatýho), teď pracháče s německými kořeny, VŠ, prachy a postavení byly vždy podmínkou. Jak ti s ní zametají, to se člověk nestačí divit. Můj muž se živí zemními pracemi, vydělá slušně, a narozdíl od těch jejich má úroveň. Nikdy se se mnou například nehádá kdo zaplatí ráno pečivo, nechce po mě příspěvky na naftu, nemá další tři tajný stránky na seznamkách a když vymyslí výlet, tak nechce vstupný uhradit do koruny :-))) Mezi obyčejnými lidmi je daleko víc slušnosti a lepší pevný zásady, než prachy. Třeba to kolegyňce taky jednou dojde a najdem jí nějakýho bagristu, pak bude mít konečně klid :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, ale to si navzájem trochu odporuje, tak chce pracháče proto, že se chce mít dobře a chce aby jí živil ... a přitom si najde týpka, kterej chce aby mu platila naftu a rohlíky? :-) To se mi nějak nezdá ... jestli nejsou ti pracháči bohatí jen výřečností :-)

      Kolík

      Vymazat
    2. ja to zss trochu chapu. na tech rohlikach a naftach se pozna charakter clovek...protoze kdyz je prachac skr,je to stokrat horsi nez byt s obycejnym klucinou co ji bude milovat a holt misto luxusni kabelky ji koupi malou kyticku.Na co je zit v ultramoderni zlate kleci,kdyz si zena nemuze koupit dvoje kalhotky,protoze by manzel nadaval ze by ji prece stacily jedny...byt Victorias secret...

      Vymazat
  5. Bohatý, ale lakomý.

    OdpovědětVymazat
  6. Podle toho jak chápu Kolíka, tak chce aby poměr sil byl 1:1. V principu s tím souhlasím, každý by měl umět do toho vztahu něco přinést a něco hodnotného nabídnout. Teď se budu držet klišé a mám pocit, že tady je nejlepší partie vysokoškolák a manažer. Takže když nějaký Vš, manažer se dá dohromady např. s Vš / Sš, která takovou zářnou kariéru jako on nemá, ale je to slušná, hodná a pracovitá slečna, tak jim to taky může klapat.
    Jinak se Kolíkovi nedivím, já být chlapem jak je on, tak taky po té seznamovací anabázi hledám úspěšnou ženskou, protože bych si jinak připadala, že se na mě lepí jen samé neschopné pijavice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, klapat jim to muze, ovsem za predpokladu, ze pan manazer ma taky kouska cti v tele a z te hodne, slusne a pracovite si neudela jen sluzku a vychovatelku svych deti, zatimco on bude klatit nejaky davajky z offisu.

      Vymazat
    2. jenze tihle manazeri a pofnikatele takove partnerky prave z 80% vyhledavaji.hodne klidne poslusne a s citem pro domov. z psychologickeho hlediska jsou to obchodnici a maji souteziveho ducha a podobne zamerena zena pro ne z urciteho uhlu predstavuje konkurenci...

      Vymazat
    3. Tudíž si chce doma odpočinout a vydechnout :-)

      Vymazat
  7. Taky bych mohl sepsat svoje zkušenosti se seznamkama :D

    OdpovědětVymazat
  8. Badoo uvitam je :) posli na email seznamkova.kralovna@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Ponekud mne fascinuje (nejen) pisatelcina posedlost atributem "VS vzdelani". Premyslim, jestli to implikuje rovnici VS=prachy nebo VS=lepsi clovek ci snad dokonce VS=inteligentni clovek, ale pripada mi to jako celkem zvlastni pristup. Kor ve svetle toho, jakym smerem se ubira v poslednich cca deseti letech tuzemsky skolsky system, univerzity nevyjimaje. Na zakladne svych zkusenosti jak studijnich, tak pracovnich, prave za poslednich zhruba deset let, muzu rict, ze je to celkem tragedie. Navic se to porad zhorsuje. A uplne nejhorsi je vyse uvedena kombinace VS+manazer. Velkokapacitni lihne zmrdu typu VSE chrli kazdy rok tisice degenerovanych jedincu, dysfunkcnich osobnosti, ktere postradaji zaklady slusneho chovani, moralky, pokory a respektu k ostatnim lidskym bytostem. Nicmene dokud je po nich poptavka, a to jak na trhu prace, tak mezi opacnym pohlavim, nejspis se to nezmeni...bohuzel:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš ke konci .... tohle není primárně produkt škol ... tohle je produkt naší doby. Vůbec nemusí jít o vysokoškoláka. Firmy chtějí maximální zisk bez ohledu na to jak ho daný manager dosáhne. Měl jsem možnost sledovat poměrně hodně lidí na různých řídících pozicích. Teorie personalistky mluví o tom, že zaměstnanci podávají dobré výkony když jsou tak nějak v pohodě, dobře motivovaní, mají práci rádi bla bla bla. Jenže v praxi jsem viděl selhávat takové ty demokratické managery, které měli jejich podřízení rádi a byli s nima v pohodě, prostě kteří se touto personalistikou řídí ... výkon takových týmů nebyl zrovna nejvyšší (výjimku tvoří kreativní týmy). Paradoxně nejlepší výkony jsem viděl přesně u těch typů managera které jsi popsal. Tj. arogantní, autokratickej, bez taktu. Abys tyhle týpky nevídal na managerských pozicích musí se změnit nejprve přístup lidí k jejich práci. Naše mentalita není vyloženě flákačská, ale nějak zvlášť se do velkých výkonů také nehecujeme. Až budou lidé pod těmito arogantními managery pracovat hůře než pod těmi demokratičtějšími tak firmy samozřejmě tyto managery vymění, budou vyžadovat etičtější a taktnější zacházení se zaměstnanci atd. atd. No a ve finále tyhle týpci nebudou mít prachy a ženský je nebudou chtít :-D

      Kolík

      Vymazat
    2. Tak tak. Mně při studiu stačilo čmárat blbosti, dělat zesměšňující prezentace a na půl roku vypadnou do Evropy. A po šesti letech nic nevím, nic neumím, ničemu nerozumím, ale umím se tvářit děsně chytře a třímám v rukou titul inženýra.
      Jenže s takovou se bojím chodit k doktorovi ...

      Vymazat
  10. ja myslim ze vysokoskolaci to ted naopak maji tezsi. mam Ing.v ekonomickem oboru (ano jsem ta potrefena husa), ale co z praxe vim tak zamestnavatele to davno uz vi a spise davaji prednost stredoskolakum s praxi. Vim o cem mluvim...v dnesni dobe muze byt Ing kazdy kdo ma do zadku diru a spolecnost si to uz zacina velmi dobre uvedomovat,protoze je dost lidi co studuje JAKOUKOLIV vs jen z duvodu aby si prodlouzili studentsky zivot,jsou lini pracovat nebo to tak jejich rodice chteji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. VŠ může být i handicap. Pokud hledáš práci ve firmě kde je tvůj potencionální přímý nadřízený středoškolák, může brát tvoje vzdělání jako svoje ohrožení a vezme raději nějakého středoškoláka. Na pozice do vyššího managementu se zase bez kontaktů a zkušeností nedostaneš. Začátek tak může být i s VŠ těžkej. Samozřejmě záleží taky na místě. V Praze najde vysokoškolák uplatnění snáz než někde v malých městech.

      Vymazat
    2. S tímhle nesouhlasím. Že ekonomické školy chrlí stovky absolventů, z nichž určitá část je naprosto k ničemu, je jedna věc. Existují ale i jiné obory. Středoškoláky s praxí nikdo moc neupřednostňuje, protože středoškolákovi nemůže zaměstnavatel dát práci, která je určena pro vysokoškoláky. Normální personalista dokáže během prvních pár otázek poznat, proč dotyčný studovat svůj obor, jaký má o něj zájem, potenciál atd., není na tom nic těžkého. No, i když, pokud tam sedí ekonom, ještě k tomu středoškolák, tak asi nepozná nic. Já si troufám říct, že s rozstudovanou psychologií bych to poznala. Myslím, že v ČR to není o tom,, jakou školu máte, ale jak se prezentujete, co jste ochotni sami od sebe dělat (protože skoro nikdo není schopen udělat navíc aspoň trošičku, například naučit se aspoň základy jazyka), jaký máte přehled atd. Hlavně mimoverbální komunikace řekne opravdu hodně.
      K.

      Vymazat
    3. Myslela jsi to dobře, ale dala si špatný příklad. Zrovna personalistika je obor, kde teoretická nauka naprosto selhává v praxi. Relevance výběru lidí pomocí personalistů a psychologů se pohybuje někde kolem 40 až 50 % což je velmi málo. Pro výběr lidí je potřeba mít něco jako intuici a to tě žádná škola nenaučí, navíc hlavní slovo při výběru člověka musí mít jeho nadřízený, personalista je tam spíš jen jako poradce. Několikrát se mi stalo, že personalista s psychologem byli nadšení z lidí, kteří uměli skvěle predstirat a udělat skvělý první dojem .... v praxi ale naprosto selhali. Pokud se budeme bavit opravdu o odbornosti v rámci ekonomických studii kde jsou znalosti opravdu zásadní je to controlling. Znalost účetnictví, mezinárodních účetních standardů atd. U té personalistiky je to spíš pak personální management ... tj. tvorba motivačního systému, personalní audit .... ale i tady je daleko zásadnější praxe než škola.

      Kolík

      Vymazat
    4. Asi jsem se nevyjádřila úplně nejlépe, ale myslela jsem to tak, že psycholog personalista, který samozřejmě má tu onu intuici a trochu se vyzná v lidech, umí vyvážit teorii s praxí, ten by mohl poznat lépe, co je dotyčný zač, ovšem z jestli se vyzná v tom, či onom, to samozřejmě nepozná, pokud není z oboru, hlavně aby vyfiltroval různé cvoky, asociály atd. Jednou jsem měla tu čest poslouchat pohovor v účetní firmě a bylo to fakt síla.
      Ale záleží, každá firma to má jinak, někde je personální jen na připravování smluv a rozdávání výplatních pásek.
      K.

      Vymazat
  11. ceskypanda Tak diky tomuto clanku a hlavne komentarum uz vim, proc neni lehke si nekoho fajn najit - protoze jsem zakomplexovany prachaty dysfunkcni zmrd z VSE (to nejsem sprosty, jen cituju) ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě ke všemu jsi odsouzenej mít zamindrákovanou zlatokopku :-P

      Kolík

      Vymazat
  12. Teda to se nám ta debata rozjela :-)Já myslím že mezi vysokoškoláky je stejný procento hlupáků jako v poldovce (kladenské ocelárny, pro mladší ročníky), a jako velezkušená personalistka (jo, Kolíku, je to tak :-))) můžu říct že inženýry máme jak ve vedení, tak nám dva ve skladu dělají skladníky, takže to s vámi, inženýry, snad nebude tak zlý - koukněte jaký široký spektrum uplatnění můžete najít :-))
    Ale bez legrace. Chápu autorku článku že chce chlapa na úrovni, aby i uměl vydělat a byl co k čemu, ale kvůli tomu nemusí pátrat jen mezi VŠ. Nás živí bagr, zaparkovaný pod okny, mýho muže to baví a pokud bych ho v naší firmě (přes 500 lidí) zařadila dle výdělků, bude nejhůře na desátém místě. Jeho nejbližší kamarád, většinu času k zastižení za volantem liazky a skutečně skvělý chlap, má pro změnu pozemky u ruzyňskýho letiště (kdo by to do něj řekl, co - vždyť podle seznamkových pravidel by si o něj člověk ani kolo neopřel ....) Můj brácha je taky řemeslník, a švagrová je už deset let s dětmi doma - nemá smysl chodit dělat někam za patnáct, když to brácha vydělá za pár dní. A tak by se dalo pokračovat ...
    Zdraví Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řemeslo má zlaté dno :-) Potíž je v tom, že dneska už moc lidí co chtěj makat rukama není. Takže praxe v budoucnosti bude taková, že středoškoláci budou dělat práci vyučených a vysokoškoláci práci středoškoláků. To je prostě realita budoucích let. To už jako personalistka můžeš pozorovat teď.

      Tady jde ale ještě o jeden aspekt v seznamování a to je tak nějak porozumění. Já nejsem úplně přesvedčený, že finanční ředitelka, šíbr přes controlling si bude rozumět se zedníkem :-) Podle mne pojedou na úplně rozdílné vlně. I když samozřejmě existují výjimky, mám kamaráda který je vyučený a přitom se zajímá o psychologii, filosofii má neskutečný rozhled a přirozený intelekt, ale podle mne je to jeden z mála.

      Kolík

      Vymazat
    2. Kolíku, to je bohužel přesné. Já jsem se nedávno dostala do kolektivu lidí "dejme tomu s výučním listem" a neměla jsem si s nima vůbec co říct, nechápala jsem jejich vtipy, problémy ...

      Vymazat
    3. urcita pravda to je. Ale da se s nimi velmi dobre pobavit odlehcene.

      Vymazat
    4. Tohle říkám už spoustu let a ve svém okolí mám několik příkladů, které potvrzují, že například vztah daňová auditorka - automechanik prostě nemůže fungovat, a to přesně z těch výše uvedených důvodů. Naprosto se totiž liší žebříček hodnot, představa o trávení volného času, koníčky apod. Výše uvedený příklad a plán na víkend- ON: ráno/dopoledne na ryby odpoledne fotbal, večer hospoda s kumpány, ONA: nějaký ten sport, odpoledne výlet, večer divadlo.
      Co jsem se do ní nahučel, že to nemá smysl a ať se probere, protože čím dřív, tím lépe...

      Zastávám názor, že co jinýho je ženská po dvaceti třiceti letech společného života, než tlustej kamarád? Tj., je potřeba si rozumět a být schopni spolu trávit společný čas aniž by to jeden považoval za nudu, či oběť tomu druhému. Proto můj první osobní filtr v momentě, kdy se objeví na obzoru nějaká ucházející osoba opačného pohlaví, je to, že si vyzkouším, zda jsem s ní schopen prokecat odpoledne a/nebo večer u kávy či u večeře...a pěkně ve dvou, ne v nějaký skupině lidí. Pokud ano, je velmi pravděpodobné, že si budeme rozumět a má cenu to zkoušet dál...pokud ne, s největší pravděpodobností to smysl nemá, protože s takovou bych se prostě nudil...když to řeknu cynicky, potřebuju někoho intelektuálně na podobné či stejné úrovni. Navíc taky proto, že s blbcema se potkávám během dne v práci a mít ještě takovou doma, to by už fakt bylo moc;-)

      Vymazat
    5. Já osobně jsem alergický na přepočítávání úspěchu penězi. Ano, v rámci jedné profese v jednom regionu třeba může platit, že ten kdo vydělává víc je také "lepší" (a stejně tak si můžu myslet, že ve firmě, kde pracuje Lucka má její manžel tak vysoký plat jen proto, že mu jeho žena - personalistka dělá tlačenku u vedení), ale celkově je trh tak zdeformovaný, že různé obory mezi sebou nelze srovnávat.

      I mizerný fotbalista, na kterého se zapomene přesně jeden den po konci jeho kariéry mívá 5x vyšší plat, než špičkový vědec, o kterém se jednou a navždy bude psát v učebnicích biologie nebo fyziky.

      A znamená to co? Nic.

      Každý má jiné hodnoty, jiné měřítko úspěchu, jiné sny a jiné cíle. Hlavně ať jsou všichni spokojení.

      Vymazat
  13. Nedá mi to nereagovat na některé příspěvky:
    Řekla bych, že skvělých chlapů je na světě více, bohužel v mém okolí platí: "Každé dievča chce milého, pekného, tolerantného chlapca....ale takýto chlapec, už chlapca má!" :)

    Neříkám, že VŠ a manažer je nutná podmínka... Sama jsem si během svého života udělala obrázek o lidech, kteří VŠ mají/studují ji nebo tam pracují. Zároveň mám za sebou poměrně slušný rozptyl pracovních zkušeností a nemám problém popovídat si s kýmkoliv o čemkoli, takže jsem měla možnost poznat lidi živící se nejrůznějšími pracemi. O manažerech, ředitelích a podnikatelích si nedělám iluze. Jen je zkrátka pravděpdobnější, že si s nimi i po čase budu mít spíš co říct, než s údržbářem či obslouhou CNC.

    Btw :) ten zmiňovaný dlouholetý přítel byl vyučený, živil se rukama, jen to prostě nebylo ono...

    OdpovědětVymazat
  14. Podivné odchýlení od "veselé" single slečny ke kritice škol a jejich absolventů. Možná by měla dáma držet kolena u sebe a používat mozek, ženy ho prý také mají.Pak by poznání bylo rychlejší a asi méně dramatické, což by zas byla nuda, že.

    OdpovědětVymazat